Історичний гомін минулого в новітніх аудіоекскурсіях містами Східної Європи

Туристична Асоціація Івано-Франківщина завершила проект, в рамках якого розроблено 13 унікальних самостійно керованих аудіоекскурсій містами – культурними дестинаціями Західної України та Східної Польщі.

Згідно даних Всесвітньої Туристичної Організації, саме індивідуальні туристи, а не групи туристів, як може здатися на перший погляд, є ключовим сегментом туристичного ринку і складають 70% відвідувачів. Можливості для проведення часу самостійних туристів мають стати завданням номер один для місцевих громад, орієнтованих на розвиток туризму і відповідно, на прибутки від туристичної галузі.

Потреба каталізувати розвиток туризму у рідному Івано-Франківську спонукала Туристичну Асоціацію розпочати діяльність зі створення нових туристичних продуктів – самостійно керованих пішохідних аудіоекскурсій (аудіотурів) для індивідуальних туристів. Такі тури допоможуть гостю детальніше познайомитися з історичними частинами міст, а містам – затримати його, провести найцікавішими місцями, запросити до кав’ярень, ресторанів, крамниць, цим самим спонукаючи його більше витрачати, але при цьому отримувати лише найприємніші враження та спогади. Ідея зацікавила інші міста Західної України: Львів і Коломию та Східної Польщі: Люблін, Замостя й Пшеворськ. Так зародився проект Туристичної Асоціації Івано-Франківщини «Східноєвропейські перлини: створення та просування продуктів міського культурного туризму у траснкордонному просторі», що реалізовувався за підтримки ЄС саме в зазначених містах з вересня 2013 до серпня 2015 року.

Розробка аудіоекскурсій стала основною діяльністю проекту. Для цього його командою на початковій стадії було проведено дослідження, що допомогло з’ясувати характеристику відвідувачів міст їх походження, а також атракції, що їх найбільше приваблюють. Це також допомогло вибрати мови, якими мали бути озвучені аудіотури.

Найцікавіше було далі, коли у кожному місті розпочалась дослідницька робота, що включала вибір найбажанішої для громад концепції кожного туру, складання маршруту, дослідження та перевірку інформації про кожен об’єкт, і нарешті – професійну підготовку текстів турів. У всіх містах були утворені, так звані робочі групи, до яких увійшли представники туристичного бізнесу, громадські лідери, історики та краєзнавці. Всього у кожному місті проектної діяльності відбулося 6 таких засідання, де точилися жваві дискусії стосовно кожного продукту, що створювався в рамках проекту.

Кожен тур супроводжувався системою візуальної інформації та спеціально розробленими мапами, тому слід було якомога швидше визначити маршрути та описати об’єкти, які виникають на шляху. Цікаво, що для Івано-Франківська та Коломиї розробка стилю вказівників та інформаційних дошок для аудіотурів визначила подальший стиль усіх інших елементів візуалізації, що створюються в місті: інформація про рух громадського транспорту, вивіски чи вказівники для нових туристичних об’єктів тощо.

В результаті проекту за неповні два роки діяльності загалом було розроблено 13 самостійно керованих екскурсій цільовими містами та озвучено кожну українською, польською, німецькою, англійською та російською мовами. Аудіоекскурсії були записані на спеціально придбані аудіо-пристрої для подальшого використання у цільових містах (всього 190 пристроїв). Для промоції екскурсій було розроблено та видано 6 мап (для кожного цільового міста), а також в кожному місті розроблено та встановлено систему аудіовізуальних покажчиків та інтерпретаційних дошок (загалом було виготовлено та встановлено 294 вказівники та дошки / панелі).

У кожному місті аудіотури являють собою оригінальні та цікаві туристичні продукти, з якими прагнуть познайомитися тисячі туристів з різних країн. У Коломиї, Замості та Пшеворську створено загальні ознайомчі екскурсії, що тривають не більше двох годин та відкривають туристам історії старовинних вулиць, знайомлять з місцевою культурною спадщиною. Аудіотур Львова «Львів – місто загадок та таємниць» проводить туриста 16-ма вуличками. Другий тур – «Кілька кроків австрійським Львовом» показує вулиці часів Австро-Угорщини – це біля 100 об’єктів. Третій тур команда проекту вирішила вивести за межі туристичного Львова та дала йому назву «Навколо Високого замку, або мандрівка у зручному взутті» Він розпочинається на Підзамчі та підійматиметься до Високого Замку.

5 аудіотурів Любліна – це 5 різних маршрутів Старим Містом. Кожен тур має своє історичне спрямування, наприклад, Люблін анархічний, єврейський, друкарський, кримінальний або ж «Люблін для початківців».

Предметом особливої нашої гордості є аудіотури Івано-Франківськом. Це дві багаті екскурсії загальною тривалістю понад 4 години. Перший тур «Івано-Франківськ загадковий» кожен об’єкт на шляху подає як загадку, яку гість повинен відгадати. Другий тур – «Івано-Франківськ для закоханих» являє собою букет романтичних напівлегендарних історій, що проводять гостя найбільш привабливими місцями міста, в т.ч. вишуканими ресторанами, кав’ярнями, кінотеатрами, парками та милими алеями. Усі заклади харчування та крамниці міста, що увійшли до туру – соціально відповідальні компанії, що також розвивають своє рідне місто.

«Ми мріяли про це і зробили аудіотури – самостійно керовані екскурсії шістьма-містами перлинами Східної Європи. Ми мріяли, щоб у них були звуки епох, щоб це була немов озвучена історія: музика, звуки ринкових площ, історичний гомін. Тепер ми створили це. Наші тури доступні в мобільних аплікаціях, їх можна завантажити на світових веб-порталах для мандрівників, а це значить, що ними можуть озброїтися сотні тисяч відвідувачів наших міст, і приїхати до нас уже заінтригованими. Це більше, ніж ми сподівалися», – Оксана Федорович, голова Туристичної Асоціації Івано-Франківщини.

Читайте також

Природні маршрути Східних Карпат: крок ...

6 May 2018

Перший в Україні еко-туристичний візит-центр ...

6 May 2018

В Україні немає місця схожого ...

6 May 2018

Натхненні ідеї, унікальні рішення, сталі результати

ПІДТРИМАЙТЕ НАС

Наші
контакти